KENAPA MANUSIA BELUM LAGI KAYA!! PART 1

>> Tuesday, March 16, 2010

Hahaha...n3 kali nie aku akan ubah sikit..X la ubah ape pun..Kali nie aku just nak share ngan korang semua kenapa la kita masih x kaya2 lagi..Banyak faktor sebenarnya.Memang banyak n kalau nak cite sampai raya tahun depan pun x kan habis..:-) so kat sini aku tulis beberapa sebab je.Dan sebab2 yg aku nak cakap nie, antara faktor utama manusia x kaya2 lagi..


MENUNGGU UNTUK BERMULA
Manusia nie suka menunggu.Maksudnye suka menunggu je, tapi x berbuat ape2 untuk memulakan sesuatu untuk dapat duit.kadang2 tunggu bukan main lame,ape yang dapat dengan menunggu je.."Hampir semua orang tidak mahu menunggu untuk berjaya. Tetapi,pada masa yang sama, mereka sanggup menunggu untuk mula melangkah ke arah kejayaan."Korang faham x ayat nie?if x faham, cuba baca lame2..:-)Jangan tunggu unak bertindak, gerak skrang ke arah kejayaan..Jangan terlalu fokus pada ape yang kita ada sekarang sebab duit memang cepat habis..bagai anjing dengan bayang2 macam air je duit habis sekarang nie.


ILMU KEWANGAN YG TAK BERAPA HEBAT
Kunci kekayaan terletak kepada pemahaman tentang aset dan liabiliti.Ape 2 aset n liabiliti?senang faham, aset adalah wang masuk dan liabiliti adalah wang keluar.Ramai orang fikir yg mereka da ada aset mcm umah, keta.betul ke 2 aset?betul..tapi sumer benda tu memerlukan kita keluarkan duit..betul x?yela, tiap2 bulan kena bayar..so benda2 tu sumer memerlukan Duit korang..Bukan benda2 tu bagi duit unless da habis bayar la..So Bila korang mempunyai wang yang banyak MASUK daripada aset yang sebenar daripada wang yang KELUAR untuk  membayar liabiliti, anda akan bebas dari segi kewangan.Hanya terdapat satu cara untuk anda lakukannya. Dan ianya membawa kita kepada.......????

Untuk tahu macam mane caranye, korang nantikan entry part 2 pulak ye...:-) Jika korang faham betul2, korang rasakan benda nie betul x?sebab ia nye memang terjadi pada aku, dan aku dalam proses untuk keluar dari kepompong tu..Sekadar berkongsi..:-)

p/s : Syoknye kalau dapat jadikan DUIT TU BUKAN SATU MASALAH!betul x korang?

2 comments:

Aus MeLankoLik March 16, 2010 at 6:56 PM  

hhoho , bob da jadi penasihat kewangan ,

aku da la ngah sengkek ni .

redfingger March 17, 2010 at 2:25 PM  

hahaha...berkongsi...:-)

Post a Comment

  © Setelah digodek-godek.....inilah... MARLBORO MERAH by JariMerah 2010

LOMPAT KE ATAS