pencarian terhangat

>> Saturday, January 23, 2010

Hari khamis yang lepas, aku ngan kak ied dan along faezah terlah keluar untuk mencari sofa baru untuk rumah baru kami. Pencarian ini telah berlaku 2 hari berturu2. Dimana pada hari pertama kami pulang dengan hati kecewa sebab tak ada yang berkenan. Bukan la sebab tak berkenan sebenarnya, ada yang suka da, tapi takut rumah aku nie jadi penuh sangat pulak sebab sofaa tu besar. Plan memang nak beli yang 3 seater saje. Yang kitaorang minat tu L shape. Kang x boleh nak jalan pulak dalam umah aku nie sebab penuh dengan sofa je.:-) Yang 1st kitaorang g dekat area damansara nie saje..



Khamis hari tu kitaorang g kat perabot LDP. Yang kat tepi LDP 2. Kitaorang g kat cavenzi saje la. Memang tak nak yang mahal2, Nak beli yang biasa2 saje. Kalau nak pindah pun tak susah nak hangkat besar2. Betul x? nak beli sofa baru nie sebab nak gantikan yang lame, yang boleh buat ko sakit tulang belakang asteoperosis dan boleh buat ko meradang bila duk kat kerusi tu. Da lame, memang da sampai hukum untuk tukar da pun..:-)

sofa lame yang akan tak di pakai lagi pasnie..


Lame jugak la pusing dalam cavenzi tu.. Penat bangla tu ikut kitaorang ke atas bawah, keluar masuk, atas bawah.. Padan la muka ko wahai bangla.. Ada aku kesah, ko da la kedekut, aku penat pusing2 dalam kedai ko, air mineral pun ko tak nak bagi.. kedekut sangat!!!

Setelah penat berpusing2 dalam cavenzi tu, ada la yang berkenan kat hati.. Banyak jugak yang cantik2.. Tapi tak semua yang ada display.. Tu la masalahnye kalau tak tengok depan mata, tengok dalam gambar je tak same ngan tengok secara siaran langsung.

 
 yang nie pun cantik

Discuss punye disscuss tak jadi pulak nak ambik yang atas nie. Macam tak cantik saje. So pusing2 lagi dalam cavenzi tu tanpa kenal perasaan penat.. :-)


 kalau ikut aku, aku nak yang nie je, kan merah tu..:-) tapi shape dia bulat la pulak..haha

So bila pusing punya pusing, discuss punye disscuss.. Ada la satu yang berkenan dan agak sesuai dengan budget kami. Murah2 jugak barang2 kat cavenzi nie. Kalau nak beli perabot, baik beli kat sini je. macam2 jenis ada, ko nak jenis macam mane,bulat? petak?L shape? boleh je diorang buat. Siap boleh hantar rumah lagi.


 ini lah yang menjadi pilihan kitaorang.xde yang display..

So tak lame lagi umah aku ada perabot baru. Wahhhh!!sungguh tak sabar. Maybe dalam seminggu baru sampai rasanya.. Tak kisah la, asal kan ada yang baru dan tak perlu nak sakit2 badan duduk yang lame  (wahh, habis madu sepah di buang..)


Sesi pembuat bayaran sedang tekun berlaku 

So sekarang tunggu saje la kehadiran benda baru dalam rumahku syurga ku..:-)

4 comments:

Aus MeLankoLik January 23, 2010 at 10:52 AM  

bob
aku nak tumpang tido kat sofa baru ko..
haha..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. January 23, 2010 at 12:15 PM  

bob....kalau adam nie dia LOMPAT2 kat sofa baru bob nie.

bila nak jemput dtg umh teast sofa baru.

nak uji kekuatan sofa tue. ok ke x?

hahahaha

miss norafizan January 23, 2010 at 3:56 PM  

cantik sofa baru!! ;) **wink2**

redfingger January 23, 2010 at 8:37 PM  

aus : boleh2.. tapi tido x blh la..tinggal plak air liur basi ko nanti...hahaha..:-p

mama adam : boleh je, nanti la jemput sumer blogger2 bergonjeng kat sofa baru saya..:-)

nora : tq2..:-)

Post a Comment

  © Setelah digodek-godek.....inilah... MARLBORO MERAH by JariMerah 2010

LOMPAT KE ATAS