CHEST DRAWER FROM IKEA

>> Monday, January 25, 2010

Sila abaikan bahawa kisah ini sudah la lapuk yang teramat sangat, tapi aku nak jugak tepek kat sini, so...ada aku kesah?:-) Hari tu, aku pun da tak ingat bila, kakied ada membeli chest drawer dari ikea. Punya la berat dowh. Aku angkat dari parking ke rumah macam nak semput da. Giler betoi. Satu benda yang best kalau beli barang dari ikea adalah cara bungkusan mereka yang teramat compact, senang je nak angkat walaupun berat.

***sedikit info****

Aku penah tengok kat tv, macam mane asalnye owner IKEA nie dapat idea nak bungkus segala perabot mereka dengan cara sedemikian. Kalau tak silap aku kat channel Discovery Channel. Asal nye pengasas IKEA nie dapat idea ketika dia beli satu kerusi dari sebuah kedai perabot, bila nak masukk kan dalam kereta, tak muat. Dia telah mengambil keputusan untuk potong kaki kerusi tu. Ya, dari situ la timbulnya idea untuk dia cipta satu kedai iaitu IKEA, dan telah packing segala jenis perabot mereka dengan cara yang mudah untuk customer bawak.. Kalau tak silap aku, gudang IKEA nie yang kat oversea memang besar. Sebesar 25 padang bola sepak dan setinggi 16 tingkat. Wow!!!!giler besar...


inilah chest drawer itu dalam bungkusannya..berat ya amat!!

Bawak je naik rumah, aku terus pasang. Bukak semua. Tengok macam mane nak pasang. Tak la complicated sangat, tapi pening jugak kepala aku nak asing kan skru yang banyak ntah pape..:-) Bila aku bukak je kotak tu, macam2 jenis skru ada, yang besar, yang kecik, panjang, pendek.. Semua adoooo..:-)


 
 
NI sebahagian je skru dia.yang lain aku da asing2 kan.serabot tengok.

Walaupun aku kurang bab2 macam nie, tapi boleh la aku siakan jugak. Sedikit demi sikit aku pasang walaupun agak sloe speed nya..:-) Da macam nak selesaikan teka silang kata pulak da..hahaha:-)


ada kemajuan..:-) kecoh giler


Selang beberapa minit kemudian, aku berjaya meyiapkan pemasangan chest drawe itu. Sungguh mudah saje. Mujur aku ni seorang yang hebat!! Walaupun memakan masa. Aku berjaya jugak.hahaha


Ini lah chest drawer itu setelah selesai aku pasang.cantik tak?

Terror kan, Dari kotak yang kecik je. Bila da siap pasang jadi besar macam tu. Itu lah hasil dari pemikiran manusia yang kreatif.

2 comments:

annfrendly January 25, 2010 at 6:29 PM  

wah.. cantik menarik tetarik memang daa boom drawer ikea nie...good taste..

bettY.Yone January 26, 2010 at 2:20 AM  

aneboda;P i got one set with the wardrobe..tingin nak beli katil dia plaks pasni..hihihi..byk gila brg leh isi kan?

Post a Comment

  © Setelah digodek-godek.....inilah... MARLBORO MERAH by JariMerah 2010

LOMPAT KE ATAS