aku & darjah 1

>> Friday, October 30, 2009

ari nie pas je balik dari klang td, aku lepak umah je...aku sampai umah tadi dekat kul 6...da boring xde benda nak buat aku layan je la lagu kat hp aku...tgh duk layan2 lagu, aku terinagt lak zaman aku sek rendah dulu...bkan berkaitan lagu aku dengar tu pun...just teringat kenangan silam...ceeewahhhhh!!!...

aku nak citer sikit...aku darjah 1 dulu 3 tahun....:-) lame x???bukan sebab aku bebal ok...sebab aku rajin n pandai sgt....dulu aku mane g tadika pun...x main la tadika2 nie...aku mmg nak sgt g sek...time 2 umur aku baru lima tahun...abah aku adalah seorang cikgu...so aku sibuk sgt bak g sek, abah aku bawak la...time 2 umur aku baru 5 tahun wei...bkan saje2 je aku g sek time 2...siap pkai uniform lagi...:-) kiranye umur aku 5 tahu aku masuk darjah 1...gempak x???:-)
tp bl umur da 6 tahun still lagi masuk darjah 1...umur 7 tahun darjah 1 lagi...tp umur 7 tahun 2 la secara rasminye aku darjah 1...yg umur 5 tahun n 6 tahun 2 kiranya just menumpang saje..sebab abah aku x bagi terus cepat2...takut nanti umur 15 da blh ambik spm..:-)tp ok gak kalu cm2 kan...?cm pandai je....:-p

korang bayangkan la...selama 3 tahun aku duk kat kelas yg same...cikgu yg same..tempat duduk yg sama...kawan je bertukar...:-)mmg boring....tp mmg rasa diri nie pandai sgt la...ape x ye...bl masuk je darjah 1 betul2, aku la yg paling teror...yela, da 2 tahun belajar benda alah 2...kira otai la....:-)kalau aku terus je masuk darjah 2 time umur aku 6 tahun, mesti aku pelajar cemerlang malaysia skrg nie kan???:-)hahaha....

ingat lagi....time umur aku 5 tahun, time perhimpunan hari isnin...ada sorang cikgu nie suruh budak darjah 6 eje perkataa pakaian...korang tau dia eja cmne...cmnie...P.A.K.A.I.Y.A.N....mmg la salah...:-)then cikgu 2 suruh aku eja...dengan confident aku eja dgn betul...

cikgu : fizan, cuba kamu eja pakaian...
aku : baik cikgu, P.A.K.A.I.A.N cikgu....
cikgu : tgk dia nie, umur baru 5 tahun da pandai eja, kamu 2 da darjah 6 x pandai eja lagi...
aku : ~~~~terbang jap~~~~

bangga aku....:-) bkan la aku nak cakap aku pandai..tp kenangan 2 bila aku ingat2 balik..mmg best...boleh buat senyum sorang2....rindu lak masa kecik2 dulu.....!

2 comments:

Ivy Metaga November 3, 2009 at 7:59 AM  

hai bob....tq yer singgah kat blog sy tu...ok i visit u back, eh nice blog u have, mmg sempoi, dont worry kalo time sy tak busy i will read ur blog...=)

redfingger November 4, 2009 at 3:41 PM  

ivy: thanks2...jemput2 la lagik ye...coretan merapu ku...hahaha..:-)

Post a Comment

  © Setelah digodek-godek.....inilah... MARLBORO MERAH by JariMerah 2010

LOMPAT KE ATAS