SAMSUNG CARNIVAL PALING MELETUP

>> Tuesday, January 19, 2010

Adoi...adoi...kepenatan yang masih tak keruan lagi ni..semuanya gara2 terlalu enjoy di Color Me Corby Samsung Corby Carnival yang berlangsung di Extreme Park Sunway Lagoon sabtu yang lepas... Segala perasaan masih bercambur baur... Kelenguhan kaki ini masih jelas terasa... tatkala aku update blog ini, aku baru sahaja bangun dari tidur akibat keletihan... Apabila ku lihat di cermin, kulit aku agak burn nampaknye...sob..sob..sob... Ceh!!!apasal ko poyo sangat ni bob, macam la penat sangat!!! ( sila abaikan ayat2 aku yang macam nak mengayat awek sajork itu..sila ye..)

Orait.. Let me story about the samsung carnival sabtu yang lepas... Ada 1 perkataan yang boleh aku lemparkan kepada samsung and nuffnang... TERBAIK!!!! Memang betul.. Carnival ni berlansung dengan jaya nye, meletup bagai kan mercun2 di hari raya.. Sungguh la enjoy berada disana bersama blogger2 yang semestinya aku kasi korang semua thumps up!!! Memang korang layak dapat.. Korang semua memang teramat la happening.. Walaupun hari tu teramat la panas, tapi korang semua macam tak panas je.. Slumber je kita duk bersembang2 tengah2 panas tu..:-)

Aku sampai kat sunway dalam pukul 9 lebih.. Sebab dalam invitation tu kata registration bermula pukul 9.30.. Time aku sampai tu da ramai blogger yang sudah sampai.. Tapi time tu aku tengok ramai blogger2 cina.. Tak lame lepas tu aku tengok ramai jugak blogger2 melayu yang hadir... Tapi malangnye sorang pun aku tak kenal.. So aku pun berkenalan la dengan mereka yang sungguh sporting!!



pintu masuk ke sunway lagoon, sebelah EUPHORIA, ministry of sound



Antara wajah2 blogger time registration

Aku dapat team pink!! Memang aku suka pink, tapi tu dulu.. Sekarang da tak berapa suke da.. Mungkin sebab tu la aku di tempatkan di pink team tak de kaitan ngok.. Bila da register, pastu terus masuk ke sunway lagoo.. Wuuuhuuuuu!!! Sungguh lame aku tak masuk kat sunway lagoon ni.. Kitaorang terus di bawak ke satu tempat.. Sebab diorang semua tahu blogger2 mereka ni kelaparan tahap tak makan 4 hari.. Diorang terus suruh breakfast.. Just nice, breakfast yang simple tapi mengenyangkan.. Tapi mungkin tak kenyang bagi aku yang bertubuh sasa ini...hahaha..

 
bergambar dengan wan

Pas selesai breakfast, kitaorang semua beratur macam budak sekolah berkumpul ikut team masing2 depan stage.. Sebab game da nak start... Ada 4 game kesemuanya.. Semua game mencabar dan boleh mencabar kejantanan dan kewanitaan setiap blogger..:-)


 

1) Pijak belon kat kaki pihak lawan - nie team pink hampir menang tau!!!( nak sedapkan hati)
2) Tarik tali dalam air.. - yang nie pun team pink hampir menang jugak!!:-)
3) Wall climbing - yang nie memang team pink sorang pun x dapat panjat....:-p
4) Paintball - game last nie pun team pink hampir menang...:-)
[ da kalau semua team pink hampir menang, asal x menang2??ko nie bob...ayat sekadar nak sedap kan hati sajork]

GAME PERTAMA

Game pertama nie aku tak join.. Sebab kalau aku join, memang sah ada team lawan yang akan dihantar pulang secara percuma oleh ambulans...:-) So aku just tengok je la mereka merumble kan diri bersama belon2 mereka... Dalam game ni, team pink la paling dengar cakap, ikut arahan.. Ikat belon kat kaki pun kejap je... Bagus betul team aku nie.. Game ini dimenangi oleh orange!


 

GAME KEDUA

Tapi bila game kedua menyusul lepas tu, orang offer aku masuk..haha.. Game yang nie aku join, mengunakan kekuatan luaran dan dalaman aku membantu team pink untuk menang!!! Lawan ngan team putih, selamber jer kitaorang menang.. Pastu jumpa team orange, terkalah pulak.. Bukan sengaja kalah ok. TERkalah je.. Tp team pink telah mengeluar kan sepenuh kekuatan.. Keluar peluh kitaorang!! patsu orang mandi.. hahaha... game kedua ini dimenangi oleh orange jugak!


star2 pink masuk kedalam air dengan tampak kuat!!!!

 
 
gambar game ini telah di ambil oleh hafiz..thanks broo...

GAME KETIGA

Ha....game yang ini lah paling susah.. Walaupun aku sekadar melihat dari bawah pokok kelapa, aku dapat merasakan memang susah.. Wall climbing.. Boleh dikatakan 15% je yang dapat panjat sampai keatas.. yang lain, baru naik setapak, terus jatuh bagai ditimpa tangga.. Diorang cakap memang payah nak panjat.. Aku ada cuba time last, memang x dapat.. Aku tengok X Game tu bukan main senang.. Macam berlari je diorang panjat.. Ada sorang blogger tu, dia memang cam senang je panjat... Game yang ni white team menang!


 


yone yang berlari2 anak seperti dapat panjat...haha


sian amoi nie, kaki dia krem sebab cubaan untuk memanjat..tp kak anis telah menyembur pain killer dikaki nya..sesape kenal amoi nie, tolong bagi link dia ek..

FINAL GAME


Game yang last ni adalah paintball. Agak susah main paintball ini. Macam2 nak kena dengar dari diorang dulu sebelum dapat main game. semuanya atas ciri2 keselamatan.. Sementara game belum bermula, kami semua susun strategi dulu bawah pokok kelapa, supaya pihak lawan tak dapat dengar apa strategi yang pink team nak guna..poyo.

abg jai susun strategi baik punyeeee..


bersembang2 teknik sokongan apakah yang kami nak gunakan untuk bagi team lain down!



askar pink get ready!!!!


askar2 pink keluar dengan kemenagan..hooooyeeaahhh

Untuk game last nie, setiap team di bahagikan 2.. So last game nie banyak point.. team pink 1 menang, tapi team pink 2 kalah.. So x dapat la jugak.. Final paintball ni team orange lagik bertemu dengan team kuning.. Dan dimenangi oleh team orange.

So bila semua game da habis, kitaorang semua g balik ke tempat awal2 time breakfast 2. Berkumpul kat c2 untuk lunch dan sesi penyampaian hadiah.. Lagi 1, sesi bergambar..:-) WAJIB! Lunch telah disediakan, siap ada ais kacang lagi!! Sungguh nyaman telan ais kacang time2 panas! Makanan pun best2! Ape lagi, "aus cakap, jangan lambat, kang orang ramai..." Aku ngan aus, shahrul, bean, ween pun terus ambik makanan dengan taksubnye!

 aus, aku siap letak gambar ko sorg2 lagi nie broo..:-p

 
 wakil samsung bagi ucapan.

 
 team yellow NO. 2 (bean nye posing paling maut..:-p )

 
 juara adalah orange team..tahniah2!

 
 korang semua memang best!!!

 
 
yone yang dapat menang hp.. memang jeles. tetapi akibat telah di api2 kan oleh aku, bean and aus, yone telah belanja kitaorang minum kat mamak..terima kasih cikgu..!

lepas da habis semua acara, kitaorang x balik dulu, g main2 kat xtreme park. Hajat di hati nak naik macam2, tapi semua kena bayar. last2 memanah x kena bayar. main 2 je la..


 yone suruh aku ambik gambar dia guna camera dia.aku baru je nak snap, da memory full..haha

 
 ween yang kena marah ngan bangla 2 sebab nak main 2 kali..haha.

 
 aus yang cuba memanah dengan tepat, boleh la..haha

 
aku dengan gaya tersendiri tetapi x mengenai sasaran.

Lepas da habis main2, kitaorang pun keluar dari sunway lagoon dengan rasa hampa, kecewa, jeles sebab x menang samsung corby! Terus g lepak kat mamak. sebab kan kami terlalu nampak kecewa, yone pun belanja minum..:-) terus ceria kejap..kejap je la..pastu murung balik..hahaha..:-p lame jugak lepak dekat mamak, sebab kitaorang teman ween menunggu akak dia datang jemput..

Overall, samsung carnival nie memang best. Enjoy sangat2. Walaupun hari panas dan kulit aku burn, tapi tak pe lah.. Memang enjoy bersama blogger2 yang teramatlah sporting. Semua blogger jugak dapat goodie bag sorang satu.. Apakah isi nya di dalam goodie bag itu?mari saksikan..:-)


 goodie bag from samsung

Thanks to nuffnang dan samsung! nanti jangan lupa jemput kami lagi.:-)

18 comments:

wan2911 January 19, 2010 at 9:26 AM  

wah2....gamba aku ade 2 ketol kat sini....bangganye...hak3 :p
ooo...g minum kat mamak tak ajak ek...hehehe
memang best gile la, rase cam na g lagi je kalau berkesempatan..huhu :D

redfingger January 19, 2010 at 9:57 AM  

wan2911: aku ingat ko da nak balik time 2..xpe2..next time ada rezeki jumpa lagik...:-)

SHAHRUL HAIRY DOT COM January 19, 2010 at 10:21 AM  

Salam Bob!

TERBAEK!.. pergh.. giler pjg.. seb bek aku de sifat ingin membaca.. hehee

good write-up bro! keep it up! :)

amelia ng ruiyi January 19, 2010 at 1:28 PM  

Hi BOB! Jumpa blog kau. Nice to meet you too! Macam mana kamu jumpa blog I?

redfingger January 19, 2010 at 2:36 PM  

shahrul: wsalam..mesti la panjang..nak masuk contest why i like it longer pulak..:-)

wan2911 : nape?kepenatan membaca ke?:-0

amelia ng ruiyi : i cari2 la kat blog orang..terjumpa blog u..;-)

Unknown January 19, 2010 at 8:40 PM  

entry yg panjang..hebak!

DiEsE January 19, 2010 at 9:59 PM  

itu amoi punyer link..
http://marshmallowpopsicles.blogspot.com/
nama dia samantha kong
:D
masuk blog aus... 'kak'
masuk blog ko pun 'kak' jugak..
alahai, tau laa aku ni dah tua.. lol
XD

Unknown January 19, 2010 at 10:08 PM  

bob - wah...tq2 ada gambo aku n link sekali gitu...

yone - dahle....ngaku jela ko tua

redfingger January 19, 2010 at 10:52 PM  

wawan : tangan nie gatal2 plak nak wat panjang2..:-)

diese : xblh panggil akak ek..oppss...so nak panggil ape?:-)

bean moreno: gambar ko posing terhangat..:-p

ween yg comel, menurut kata Yone HAHAHA,  January 20, 2010 at 1:14 AM  

wah Bob da update! panjang nya fuhhh aku baca dlm satu nafas. TERBAIK :D

sian kat aku, dah la x dpt corby. kempunan nak main swan. kena marah dgn abg bangla sbb main panah 2 x, huwaaa T_____T

Aus MeLankoLik January 20, 2010 at 2:30 AM  

komen aween yg plh xleh bla..
haha..

@ diese..

yela..diese yang comel dan menarik hati repoerter NST
hehe..

bob..
da la gmbr plg selebet ko bagi..
hambik aku..
haha...
lagi satu..asal muke aku ade due dalam satu gambar...
keke..

bettY.Yone January 20, 2010 at 3:01 AM  

korang ni mmg sengaja nak b'sikap durjana kat aku..cis..nahas kamu semua!!! hahaha:D

terasa sedikit femes bila diri ini byk kali di'mention' w/pon penuh dgn nada sinis;D ngeh3x~

rajin aa korang sume ni..tatau aa smpt x nak wat entry ni..aiyak~ manyak bz!!!

redfingger January 20, 2010 at 9:54 AM  

ween : ko memang malang ween..aku rasa ko kena mandi bunga dulu kot..haha..

aus: selebet pun gambar ko jugak..pose macam iklan makanan...:-p
pasni ko beli domain, letak url twinnara.com..hahahaha

yone: kami terpaksa mention diri ko banyak2 dgn harapan ko akan bagi samsung corby 2 kat kami..hahahaha

Aus MeLankoLik January 20, 2010 at 11:38 AM  

ahaha..
aku sokong bob wahai yone..
aku nk kerat corby ngn bob ni..
haha...

twinnara.com
haha..malu gile tumpang glamer..

aweenswan.com ok bob ?

redfingger January 21, 2010 at 1:19 AM  

hahaha...memang suai sgt...
tp x tau la domain 2 nak terima ke x...huduh sgt kot...hahaha

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. January 23, 2010 at 12:20 PM  

best nyer...x ajak pun taw!!

pepun tengok bob enjoy kami yg baca blog nie pun rasa enjoy.

kalau ada lagi menda2 macam nie ajak taw.

hahahahaha..leh bwk adam sekali.

redfingger January 24, 2010 at 9:30 PM  

cmne nak ajak kak..
girlfriend sendiri pun x dapat ikot..
dapat 1 invitation saje..:-)

Post a Comment

  © Setelah digodek-godek.....inilah... MARLBORO MERAH by JariMerah 2010

LOMPAT KE ATAS