mercun

>> Tuesday, September 1, 2009

Bl dekat nk separuh bulan pose nie..
Teringat lak aku zaman2 aku sek rendah dulu...
Suka sangat main mercun...
Duit blanja xkan guna..
Mesti simpan..
Balik je sekolah, mesti bl mercun..
Zaman 2 syok...ko nk mercun aper??
Sumer ada…
Katak, meruan tarik, mercun cili padi, roket..
Sumer ada..
Almost sumer kedai runcit jual…
Ada la sekali 2…
Duit xde…
Abah aku ajak g tempah baju raya kat bahau..
Bahau ni adalah satu pekan..
Tp kebanyakannya adalah org cina...
So mercun mmg banyak giler jual..
Aku pun ikut la g tempah baju melayu..
Aku ingat lagi name kedai aku tempah baju 2 zee bhee..
Tiap2 tahun kat dia la aku tempah baju melayu..
Aku da plan awal2 da, aku nak suruh abah bl mercun..
Tp abah aku nie x suke..
Membazir...
So time kat kedai 2, aku nk tarik perhatian abah aku
Supaya bl mercun, aku sebut la perkataan MERCUN 2 banyak2 kali...!!
Mmg banyak kali giler aku cakap je
Mercun, mercun, mercun, tp dalam nada yg lain2 la..
Last2, habis tempah baju..
Abah terus ajak balik..
Wat penat je dowh..
Misi aku x berjaya..:-(
Tp bl dekat2 nk raya..
Satu kotak besar abah beli..
Waaahhhh!!!!puas hati aku main!!!!
2 la antara kenangan zaman kanak2
Yg bl ingat2 balik, mmg kelako giler..!!!!!
korg sumer pun mesti ada pngalaman cm aku nie kan??

yg pasti zaman 2 xkan kembali lg...
terus jadi kenangan dalam diri masing2...

0 comments:

Post a Comment

  © Setelah digodek-godek.....inilah... MARLBORO MERAH by JariMerah 2010

LOMPAT KE ATAS